lördag 19 juli 2014

Gussleby camping

Söndag morgon:
Klockan är runt sju och jag vaknar upp till ljudet av vattnet som slår mot stranden. Känner hur solen värmer upp tältet och jag kan äntligen räta ut kroppen en aning, efter nattens köldchock. När jag i natt vaknade av ljudet av mina tänder som klapprade mot varandra och desperat plockade ut varma kläder från örngottet som fungerar som kudde funderade jag på varför man väljer att sova utomhus. Men ändå, det positiva överväger klart det negativa. 
När vi anlände igår till campingen utanför Lindesberg efter fem mils trampande var vi de enda som tältade,  åskan lurade  över oss och kvinnorna i receptionen önskade oss lycka till när de fick veta att vi önskade tältplats. Framåt kvällen kom det dock ett par från Österrike och backade in sin bil bredvid vårt lilla tält.  De slog upp ett enormt, nåja i jämförelse med vårt,  tält och började prata med oss på engelska med starkt tysk brytning och vi svarade med vår svengelska. Trevliga grannar måste jag säga.
Under gårdagen fick vi veta att både regnkläderna och tältet var vattentätt vilket gladde oss mycket.  Mestadels het sol men även mörka moln,  mullrande åska,  några imponerande blixtar och skurar.
Vi följde cykelkartan som Google tagit ut oss. Google verkar finna ett nöje i att vilseleda stackars cyklister. Det var terräng,  skogsstigar och tre bommar!? Google försöker knäcka oss men än har han inte lyckats.  Vi får se vilka vägar han lurar ut oss på idag.
//Åsa
Nedan lite bilder från färden och från campingen,  kanske inte i ordning då jag skriver blogginlägget från mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar