onsdag 23 juli 2014

Mangenbaden

Idag har vi haft starka ben i den extrema hettan. Några svettiga backar där vi haft krypfart har vi såklart avverkat men i stort sett har vi hållt ett (relativt) högt tempo. I nedförbacken innan Filipstad gick det undan. Cykeln skakade av den höga hastigheten och där vägen började smalna av kom jag jämsides med en lastbil (och nej, jag höll inte samma hastighet, så snabb är jag ännu inte).Kör jag omkull nu dör jag tänkte jag medan jag testade allt vad bromsarna höll.

Snyggaste cykelsolbrännan har vi lyckats skaffa oss också. Låren hettar och näsan lyser röd. Aloe vera skulle sitta bra nu, om vi hade packat ner det.

Imorse bestämde vi oss för att efter vi packat ihop så skulle vi när vi passerade samhället Hällefors stanna och dricka morgonkaffet.  Upptäckte mina tjuriga och trötta sidor direkt på den korta vägen ner. Utan kaffe är jag inte så trevlig.  Hittade med lite hjälp från en lokalbo ett mysigt sommarcafe med goa räkmackor och gott kaffe. Frid åt alla.

Att vara ute på vägarna och campingar är mysigt och ganska socialt. Folk som börjar prata med oss undrar nog om vi är riktiga. Vilket jag inte är så säker på att vi är.

Denna camping verkar mysig och vattnet var varmt.  Älsklingen sitter å läser bok medan han laddar mobilen.  Allt är lugnt,  stillsamt och allmänt gött!

/åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar